Mikä on erona Tregrenin ja muiden valittavissa olevien keittiöpuutarhojen välillä?

Kaupunkiviljely-trendi kasvaa kasvamistaan, eikä koskaan ennen ole ollut yhtä tärkeää kasvattaa omat salaatit, yrtit ja pienet vihannekset kotona.
Mutta mikä on oikea kasvatustapa juuri sinulle? Tässä blogi-kirjoituksessa keskitymme saatavilla olevien keittiöpuutarhojen erilaisiin ratkaisuihin, ja niiden välisiin eroihin.

Mitä arvostat eniten? Joustavuutta, älykkyyttä, hintaa, helppokäyttöisyyttä?

Joustavuus – mitä voin kasvattaa

Tämä on yksi tärkeimmistä ominaisuuksista, joita ihmiset arvostavat keittiöpuutarha-ratkaisussa. Kaikilla on omat tietyt kasvit tai yrtit joita haluaa kasvattaa, joten on tärkeää että valitussa keittiöpuutarha-ratkaisussa on mahdollista kasvattaa mahdollisimman monia eri kasveja.

Joissain malleissa on mahdollista kasvattaa jopa 60 erilaista kasvia. Useimmiten tämä tarkoittaa kuitenkin sitä, että keittiöpuutarhassa on mahdollista kasvattaa vain juuri sen merkin keittiöpuutarhan omia siemeniä valmiista siemenkapseleista.

Vain 2 markkinoilla tällä hetkellä kuluttajille tarjolla olevaa keittiöpuutarhaa mahdollistavat asiakkaidensa kasvattaa mitä tahansa kasveja he haluavat keittiöpuutarhassaan kasvattaa (Tregren ja Plantui).

Sen lisäksi, että Tregrenin keittiöpuutahoissa voi kasvattaa mitä tahansa siemeniä, on se myös ainut merkki, jonka keittiöpuutarhassa voi jatkaa kaupan valmiiden esikasvatettujen kasvien kasvatusta. Tämä ominaisuus antaa mahdollisuuden jatkaa kaupan yrttien ja salaattien kasvattamista kotona terveinä ja tuottavina kuukausien ajan, muutaman päivän sijaan. Samalla käyttäjällä on siis mahdollisuus nauttia tuoreista yrteistä heti, sen sijaan että joutuisi välttämättä odottamaan niiden kasvamista siemenestä lähtien.

Helppokäyttöisyys / älykkyys

Me kaikki emme ole syntyneet viherpeukaloina, ja valtaosalla meistä ei ole tietotaitoa tai aikaa hoitaa kasveja. Tämä on pääsyy siihen, miksi kasvit kuolevat kotioloissa. Tästä syystä voikin ollatärkeää, että valitsemasi keittiöpuutarha-ratkaisu tekee kasvien terveenä pitämisen helpoksi vähällä vaivalla ja ilman aiempaa puutarhanhoito osaamista.

Vaikka valtaosa markkinoilla olevista keittiöpuutahra ratkaisuista markkinoidaan “älykäinä” ja niissä on mukana sovellus, vain kaksi merkkiä joita tutkimme tarkemmin tarjoaa sovelluksen, jolla voi hallita joko koko puutarhaa, tai jotain sen ominaisuuksia (Tregren ja Veritable). Muilla merkeillä ei joko ole sovellusta, tai sen käyttötarkoitus on vain antaa kasvatus- ja hoito-vinkkejä.

Tregrenin sovellus on ainoa, joka mahdollistaa käyttäjänsä hallitsemaan koko laitetta, sekä pumppua että valoa. Veritablen sovellus antaa käyttälle mahdollisuuden hallita vain valoa.

Molemmissa sovelluksissa on kasvatus- ja hoito-vinkkejä joka kasville ja ne lähettävät käyttäjälle muistutuksia puhelimeen kun keittiöpuutarha kaipaa huomiota.

Hinta

Miten saada parasta vastinetta rahoille?

Kun verrataan keittiöpuutarhojen hintoja toisiinsa, paras tapa on verrata hintaa siihen, kuinka montaa kasvia laitteessa voi samanaikaisesti kasvattaa. Vaikka joidenkin puutarhojen hinnat ovat lähellä toisiaaan, joskus ne eroavat huomattavasti siinä, mikä niissä on enimmäismäärä kasveille.

Kasvien elinikä

Eri merkkien käyttämät erilaiset tekniikat määrittävät kuinka kauan kasvit jaksavat pysyä elävinä ja terveinä. Yksi merkittävä tekijä on se, miten kasvit saavat ravinteet, joita ne tarvitsevat pysyäkseen terveinä.

Tähän on oikeastaan kaksi tapaa, joita käytetään: ravinteet lisätään joko suoraan siemenkapseliin tai niitä lisätään veteen tarpeen mukaan.

Vaikka ravinteen lisääminen siemenkapseliin vaikuttaa hyvältä ratkaisulta, se kostautuu kasvin eliniässä. Tietyn ajan jälkeen (tyypillisesti 3-6 kk) ravine siemenkapselissa loppuu ja kasvit, jopa terveet kasvit, kuolevat melko pian.

Ravinteiden lisääminen säännöllisesti veteen antaa kasveille mahdollisuuden elää selvästi pidempään, jopa vuosia, koska kasveilla on aina riittävästi tarvitsemiaan ravinteita.

Toivottavasti artikkelista oli hyötyä. Tarvittaessa voit aina olla yhteydessä info@tregren.com 

Kerro kaverillesikin

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Order and delivery terms

Order

You can shop in the Shop.tregren.com online store if you are at least 18 years old and a consumer living in Finland or another European country. The order does not require registration.

tariff

The price of the product is the price in euros, which is shown in connection with the product information. The price includes VAT 21%. We reserve the right to price changes. In countries outside the EU, the price at Checkout after placing the order is displayed without VAT. For orders outside the EU, the customer pays VAT and customs duties directly to the forwarder when receiving the order.

Payment methods

The products and their delivery costs are paid when ordering. You can pay in the online bank with the following payment methods: Visa, MasterCard and Visa Electron cards. Ordering and payment take place safely in an SSL-protected connection.

Delivery methods and delivery costs

Delivery time

You will receive the package about a week after receiving your order. If the delivery of the product is delayed for some reason, we will try to inform you as soon as possible.

The delivery time is 5-7 days for now.

In July and around Christmas, our delivery time is 14 days.

Delivery to European countries 9.9 euros for orders under 109.90 euros.

Delivery will be delivered to you at DPD.

The right to return and exchange products

All our products have a 14-day exchange and return right in accordance with the Finnish Consumer Protection Act. The product must be unused and in the original sales packaging. Always contact our customer service at info@tregren.com first before sending your order back to us.

Return address:

UAB Artilux NMF

Tilžės g. 227A

76200 Šiauliai, Lithuania

We will refund the price in accordance with the Consumer Protection Act. Returns will be returned to the credit card. When you exchange products, we will refund the total amount of your order. We will refund the extra money if the amount of the refund is greater than the number of new products you ordered. We refund Returns no later than 30 days after the return. We always ask you to contact us by email at info@tregren.com before returns.

Wrong or defective product

If you have received the wrong product or the product is defective or damaged, please contact our customer service immediately either by emailing info@tregren.com.

Canceling the order

If you want to cancel your order and the delivery has not yet been sent, you can cancel the order by contacting our customer service. If the delivery has already been sent, you must proceed as described in the return instructions.

Description of the customer register

Registrar:

UAB Artilux NMF

Tilžės g. 227A

76200 Šiauliai, Lithuania

Register name:

Artilux NMF ,UAB customer register

Person responsible for the register:

The register is used for customer relations, invoicing and communication between customers and Tregren / Artilux NMF.

Registration information:

Contact information; name, address, e-mail, telephone

Customer's Order History

Disclosure o f information:

Information is not disclosed to third parties.


Payment Service Provider

Paytrail Plc acts as a collecting payment service provider and is an authorized payment institution. Paytrail Plc will be shown as the recipient on your bank or credit card statement. Paytrail Plc will forward the payment to the merchant. For complaints, please contact the website the payment was made to.

Paytrail Plc
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Phone: +358 207 181 830
Business ID 2122839-7https://www.paytrail.com/en/consumer/information-about-paying